Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Η απαγορευμένη έκδοση της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας


“Να μην αφήσουμε το “μαύρο” να κυριαρχήσει”
Μετά την κυβέρνηση και το φίμωμα της ΕΡΤ, ήρθε η σειρά της “ιδιωτικής πρωτοβουλίας”. Η εταιρεία "Τρίτη Όψη" απέκλεισε τους δημοσιογράφους του enet από την πρόσβαση στο Διαδίκτυο και απαγόρευσε την εκτύπωση της “Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας”, παρότι το φύλλο ήταν έτοιμο να τυπωθεί.  
Προχώρησε έτσι σε αναστολή της έκδοσης της καθημερινής και της κυριακάτικης έκδοσης, καθώς και της ηλεκτρονικής μορφής της. Εμείς οι εργαζόμενοι στην ιστορική “Ελευθεροτυπία”, έχοντας στις πλάτες μας μήνες ανεργίας αλλά και απληρωσιάς, κοροϊδίας και εμπαιγμού, δηλώνουμε ότι δεν θα κάνουμε το χατίρι σε όποιον επιθυμεί να δει αυτή την εφημερίδα κλειστή. Θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις, με όλα τα μέσα, για να ξαναβγεί το φύλλο στα περίπτερα. Σε αυτή την προσπάθεια ζητάμε συμπαράσταση από όσους πιστεύουν στην ελευθερία του Τύπου,.. στο δικαίωμα στην εργασία που πληρώνεται, στην ίδια τη δημοκρατία.

Διαβάστε EΔΩ όλη την έκδοση της "Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας", που ο εκδότης της δεν επέτρεψε να κυκλοφορήσει στα περίπτερα... 

ΠΗΓΗ: zoornalistas
periodista



ΠΗΓΗ:vathiprasino.blogspot.gr

ESM: Όλη η συνθήκη (Ελληνικά)

Συντάξεις: Όλοι στο ΙΚΑ και επιπλέον δουλειά 2 ως 5 χρόνια – Μείωση των συντάξεων ως και 30%

Συντάξεις: Όλοι στο ΙΚΑ και επιπλέον δουλειά 2 ως 5 χρόνια – Μείωση των συντάξεων ως και 30%
- Τι λέει η απόρρητη έκθεση που τινάζει τις συντάξεις στον αέρα
- Έξι αλλαγές – φωτιά στο συνταξιοδοτικό αλλάζουν τα πάντα για εκατομμύρια πολίτες
- Αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης και μειώνονται τα ποσά 
- Τέλος στις πρόωρες και ελάχιστη με επιπλέον 5 χρόνια ασφάλισης
Η απόρρητη αναλογική μελέτη του υπουργείου Εργασίας φέρνει τα πάνω, κάτω στο ασφαλιστικό. Έρχεται, όπως επιβάλλει η τρόικα, αύξηση στα όρια ηλικίας, ενοποίηση ταμείων με ουσιαστική κατάργηση των επικουρικών, αλλά και αλλαγή στον υπολογισμό των συντάξεων που θα φέρει σαφή μείωση των αποδοχών.

Δεν είναι μονάχα το τρικ με την αύξηση των ορίων ηλικίας που απαγορεύει τη συνταξιοδότηση σε χιλιάδες άτομα μειώνοντας έτσι τις δαπάνες για συντάξεις, αλλά πλέον περνάμε σε μειώσεις.

Οι έξι αλλαγές που έρχονται, πέντε χρόνια νωρίτερα μάλιστα σε σχέση με το τι είχε υπολογιστεί ως τώρα είναι οι εξής.

Μείωση συντάξεων

Αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων για όσους βγαίνουν στη σύνταξη από το 2015. Θα υπολογίζεται το σύνολο του εργασιακού βίου και όχι η καλύτερη πενταετία και έτσι θα υπάρξει σαφής μείωση των αποδοχών των συνταξιούχων

Αλλαγή στον υπολογισμό των κατώτατων συντάξεων με βάση τις εισφορές. Σήμερα στα 487 ευρώ των αποδοχών ένα μεγάλο μέρος προέρχεται από το κράτος καθώς από τις εισφορές το ποσό που αναλογεί είναι μόλις 280 με 310 ευρώ. Έρχεται μείωση στο ποσοστό αναπλήρωσης από το κράτος και μείωση των συντάξεων
Μείωση των ορίων για τη χορήγηση του ΕΚΑΣ.


Αυξήσεις ορίων ηλικίας.

Αυξάνονται τα όρια ασφάλισης για την κατώτατη σύνταξη από τα 15 στα 20 και ταυτόχρονα κατά δύο χρόνια τα έτη ασφάλισης για την πρόωρη συνταξιοδότηση. Οι αλλαγές έρχονται στο πρώτο τρίμηνο του 2015 και η τρόικα ήδη ζητά πλήρη κατάργηση όλων των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.

Κατάργηση ταμείων

Κατάργηση επικουρικών ταμείων και απορρόφησή τους στο ΙΚΑ. Οι αλλαγές θα επηρεάσουν όσους βγουν σε σύνταξη από το 2015 και μετά.


ΠΗΓΗ:newsit.gr

Δεξαμενόπλοια με σημαία... ΔΕΗ


Τους τελευταίους μήνες, το λιμάνι του Λαυρίου αποτελεί το ορμητήριο για τα ταξίδια δύο ιδιαίτερων... δεξαμενόπλοιων. Πρόκειται για τα τάνκερ που έχει χρονοναυλώσει η ΔΕΗ προκειμένου να τροφοδοτεί με πετρέλαιο τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής που είναι εγκατεστημένοι στα μη διασυνδεδεμένα νησιά του Αιγαίου. 

Παρότι δεν είναι καινοφανές για μια ενεργειακή εταιρεία να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον τομέα της ναυτιλίας, εντούτοις, στην περίπτωση της ΔΕΗ, είναι ίσως η πρώτη φορά που αυτό να γίνεται από μια ΔΕΚΟ. Σε κάθε περίπτωση, οι «εφοπλιστικές» βλέψεις της ΔΕΗ αφορούν την κάλυψη των δικών της αναγκών και έχουν ως κύριο στόχο τη μείωση του –κάθε άλλο παρά αμελητέου– κόστους για την ηλεκτροδότηση των μονάδων που διαθέτει στα νησιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, το κόστος καυσίμου μόνο για την Κρήτη πλησιάζει το μισό δισ. ευρώ ετησίως, για τη Ρόδο ξεπερνά τα 130 εκατ. ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα νησιά ξεπερνά τα 262 εκατ. ευρώ (στα κόστη αυτά περιλαμβάνεται κυρίως η αξία πετρελαίου, αλλά και το μεταφορικό). 

Το θέμα τέθηκε για πρώτη φορά στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, πριν από μερικούς μήνες, στις 8 Απριλίου, οπότε και εγκρίθηκε η χρονοναύλωση του δεξαμενόπλοιου «Karpathos» για ένα έτος, με option για ακόμα ένα έτος. Ακολούθησε στις 15 Ιουλίου η δεύτερη απόφαση για τη χρονοναύλωση ακόμα ενός πλοίου («Naxos») για δύο έτη. Σημειώνεται ότι η χωρητικότητα του «Naxos» είναι 4.000 τόνοι και του «Karpathos» 6.000 τόνοι. Επιπλέον, προκειμένου να προχωρήσει η χρονοναύλωση, η εταιρεία προχώρησε σε επικαιροποίηση του καταστατικού της, περιλαμβάνοντας στους σκοπούς της τη δυνατότητα εκμετάλλευσης ή διαχείρισης ιδιόκτητων πλοίων ή πλοίων ανηκόντων σε τρίτους υπό ελληνική ή ξένη σημαία, με αντικείμενο τη μεταφορά υγρών καυσίμων. Στόχος, σύμφωνα με την εισήγηση του διοικητικού συμβουλίου, η εταιρεία να γίνει πιο ευέλικτη και αποδοτική, προς όφελος των καταναλωτών και των μετόχων της. 

Πάντως, εκτός από τη μείωση του κόστους μεταφοράς, το σκεπτικό της ΔΕΗ ήταν ότι με τα δικά της πλοία θα μπορούσε να οργανώνει καλύτερα και να έχει μεγαλύτερη ασφάλεια στον προγραμματισμό της για την απρόσκοπτη τροφοδοσία των μονάδων της, ακόμα και σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών, όπως συνέβη το καλοκαίρι του 2013 με το μπλακ-άουτ στη Σαντορίνη. Επιπλέον, οι διαδρομές που χαράσσονται για τα τάνκερ έχουν στόχο και τη μεγιστοποίηση της οικονομικής απόδοσης. Για παράδειγμα, σε πρόσφατο ταξίδι το δεξαμενόπλοιο των 6.000 τόνων ξεκίνησε από το Λαύριο, παραδίδοντας τμηματικά φορτία στην Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κω, Θήρα, επιστρέφοντας στο Λαύριο για ανεφοδιασμό. 

Πράγματι, σύμφωνα με τον πρώτο απολογισμό που παρουσιάστηκε από τη διοίκηση στο τελευταίο δ.σ., έξι μήνες μετά την πρώτη χρονοναύλωση, η ΔΕΗ κατέγραψε σημαντικά οφέλη από την απόφασή της να προχωρήσει στην εκμίσθωση των 2 τάνκερ. Συγκεκριμένα, η ετήσια εξοικονόμηση του μεταφορικού κόστους πετρελαίου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 2 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, στο διάστημα που μεσολάβησε πραγματοποιήθηκαν συνολικά 43 ταξίδια, στα οποία μεταφέρθηκαν πάνω από 225.000 τόνοι πετρελαίου. Σημειώνεται, τέλος, ότι η ΔΕΗ διαθέτει στο μη διασυνδεδεμένο νησιωτικό σύστημα αυτόνομους σταθμούς παραγωγής ισχύος 1.783 MW, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειονότητα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο, ενώ υπάρχουν και κάποιες μονάδες ΑΠΕ. 

*Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 15ης Νοεμβρίου 2014


ΠΗΓΗ.capital.gr

«Πρόστιμο» 100 εκατ. ευρώ καλείται να πληρώσει στην Gazprom η ΔΕΠΑ

Η ΔΕΠΑ αναμένεται να ζητήσει να μετατεθεί η ποσότητα που δεν καταναλώθηκε φέτος στις ποσότητες που θα πρέπει να αγοράσει του χρόνου από την Gazprom
«Πρόστιμο» αξίας εκατομμυρίων ευρώ μπορεί να κληθεί να πληρώσει η ΔΕΠΑ στους Ρώσους, επειδή δεν θα απορροφήσει φέτος την ελάχιστη ποσότητα φυσικού αερίου, την οποία είναι υποχρεωμένη να αγοράσει για το 2014, βάσει της συμφωνίας που υπέγραψε με τη Gazprom τον περασμένο Μάρτιο. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Σπύρος Παλαιογιάννης βρίσκεται ήδη σε επαφές με τη ρωσική πλευρά, προκειμένου να βρεθεί ένας τρόπος να διευθετηθεί το όλο ζήτημα, που μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες τόσο για την εταιρεία όσο και για τους πελάτες της.
Η ρήτρα «take or pay» το 2014 και το 2015 ενεργοποιείται όταν η ποσότητα αερίου που προμηθεύεται η ΔΕΠΑ από τη Gazprom υποχωρήσει κάτω από τα 2,5 δισ. κυβικά μέτρα αερίου, ένα επίπεδο από το οποίο η φετινή κατανάλωση αερίου υπολείπεται κατά πολύ και θεωρείται απίθανο να επιτευχθεί ως το τέλος του χρόνου.
Η ζήτηση έχει πέσει πάνω από 20% σε σχέση με τα ήδη χαμηλά επίπεδα του 2013, εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης και της μη λειτουργίας ή υπολειτουργίας αρκετών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, που είναι και οι μεγάλοι καταναλωτές αερίου της χώρας.
«Ελλειμμα αερίου»
Παρότι η ΔΕΠΑ κρατά κλειστά τα χαρτιά της όσον αφορά το εκτιμώμενο «έλλειμμα αερίου», πληροφορίες το τοποθετούν μεταξύ 300-500 εκατ. κυβικών μέτρων, το οποίο μεταφράζεται σε ποσό άνω των 100 εκατ. ευρώ. «Ας περιμένουμε ως τα μέσα Δεκεμβρίου, να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατανάλωση», έλεγε στέλεχος της εταιρείας, «προσβλέποντας» στην επιδείνωση των καιρικών συνθηκών, που θα μπορούσαν να ανεβάσουν την κατανάλωση αερίου, τόσο απ' ευθείας από τα νοικοκυριά, όσο και μέσω της αύξησης της κατανάλωσης ηλεκτρισμού. Ωστόσο όποια και αν είναι η εξέλιξη, το κενό φέτος δεν θα καλυφθεί.
Η ΔΕΠΑ αναμένεται να ζητήσει να μετατεθεί η ποσότητα που δεν καταναλώθηκε φέτος στις ποσότητες που θα πρέπει να αγοράσει του χρόνου από τη Gazprom. H μετακύλιση προβλέπεται στη συμφωνία με τους Ρώσους. Το ερώτημα είναι με ποιούς όρους θα γίνει αυτό, αν η εταιρεία θα προπληρώσει την αξία της ποσότητας αυτής φέτος, αν θα μεταφέρει το κόστος στους καταναλωτές και αν θα ενεργοποιήσει τις ρήτρες take or pay, που προβλέπονται στις συμφωνίες που έχει η ίδια η ΔΕΠΑ με τους πελάτες της, εταιρείες ηλεκτροπαραγωγής και βιομηχανίες.
Οι ανακατατάξεις στην αγορά ηλεκτρισμού λόγω της αθρόας διείσδυσης των ΑΠΕ σε συνδυασμό με τη συνεχή μείωση της ζήτησης για ηλεκτρική ενέργεια, τις στρεβλώσεις και τις θεσμικές αλλαγές στην αγορά ηλεκτρισμού έχουν υποχρεώσει τις ιδιωτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής να μένουν ανενεργές για μεγάλα χρονικά διαστήματα και άρα να μην καταναλώνουν αέριο. Πρόκειται για πρόβλημα διαρθρωτικό, το οποίο είχε ήδη φανεί από τον προηγούμενο χρόνο και ειδικά από τις αρχές του 2014, όταν η προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΠΑ ακόμα διαπραγματευόταν με τους Ρώσους για τη ρήτρα και θα μπορούσε να είχε επιμείνει σε χαμηλότερη ελάχιστη ποσότητα για το take or pay, καθώς ήταν φανερό σε πολλούς ότι το επίπεδο των 2,4 δισ. κ.μ. τον χρόνο ήταν αδύνατο να επιτευχθεί. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγοί θεωρούν «casus belli» την ενεργοποίηση από τη ΔΕΠΑ της ρήτρας take or pay που έχουν υπογράψει στις δικές τους συμβάσεις με την κρατική εταιρεία αερίου και ήδη ετοιμάζουν το νομικό τους «οπλοστάσιο» για παν ενδεχόμενο.
Εταιρείες διανομής
Πάντως, η ΔΕΗ, οι τρεις Εταιρείες Παροχής Αερίου και οι περισσότερες από τις μεγάλες βιομηχανίες -πελάτες της ΔΕΠΑ φαίνεται ότι ως το τέλος του χρόνου θα έχουν απορροφήσει τις ποσότητες αερίου που τους αναλογούν.
Ακόμα και αν για το 2014 η ΔΕΠΑ βρει κάποιο τρόπο να ξεπεράσει το πρόβλημα με τους Ρώσους, όλα δείχνουν ότι και το 2015 θα είναι εξίσου δύσκολο -όταν θα πρέπει μάλιστα να απορροφηθούν και τα «υπόλοιπα» της φετινής χρονιάς- ενώ από το 2016 το όριο για την ενεργοποίηση της ρήτρας ανεβαίνει στα 3 δισ. κ.μ. αερίου/ετησίως...
Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΩΝ ΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΔΕΝ «ΠΕΡΑΣΕ» ΣΤΗ ΔΕΗ
Μάταια περίμεναν οι πελάτες της ΔΕΗ και των άλλων εταιρειών ηλεκτρισμού να δουν την πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου να μεταφράζεται σε μείωση στους λογαριασμούς ρεύματος, τουλάχιστον στο σκέλος των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, μίας χρέωσης που πληρώνουμε όλοι, προκειμένου να καλυφθεί κυρίως το υψηλό κόστος ηλεκτροπαραγωγής από ντίζελ στα νησιά. Μάλλον το αντίθετο θα συμβεί, αφού τα ελλείμματα των προηγούμενων ετών έχουν εξανεμίσει το όποιο όφελος και απειλούν με νέες αυξήσεις στο μέλλον: Tο συνολικό κόστος των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) εκτιμάται σήμερα γύρω στο 1 δισ. ευρώ τον χρόνο, ενώ αυτό που εισπράττεται είναι της τάξης των 650 εκατ. ευρώ ετησίως, το οποίο αντιστοιχεί στο 10%-15% του λογαριασμού ρεύματος που πληρώνει ένα μέσο νοικοκυριό.
Τα 650 εκατ. ευρώ στηρίζονται στους υπολογισμούς του κόστους για το 2011. Το ποσό είχε θεσπιστεί με νομοθετική ρύθμιση, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία αφαίρεσε τη σχετική αρμοδιότητα από τη ΡΑΕ και την ανέθεσε στην κυβέρνηση. Η μη αναπροσαρμογή των ΥΚΩ στα χρόνια που μεσολάβησαν παρότι το πετρέλαιο και ιδιαίτερα ο ΕΦΚ στο ντίζελ και το μαζούτ αυξήθηκαν, έχει οδηγήσει σε έλλειμμα, το οποίο η τρέχουσα πτώση των τιμών του αργού δεν μπορεί να καλύψει παρά ελάχιστα. Ας σημειωθεί ότι στις ΥΚΩ περιλαμβάνεται και η συνεχώς διογκούμενη δαπάνη για το φθηνότερο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), στο οποίο έχουν ενταχθεί περί τα 650.000 νοικοκυριά και η επιβάρυνση έχει φθάσει γύρω στα 50 εκατ. ευρώ.
Το μνημόνιο προβλέπει την αναπροσαρμογή των ΥΚΩ, προκειμένου να αντανακλούν το πραγματικό κόστος του 1 δισ. Το υπουργείο Ενέργειας είχε διαπραγματευτεί μία φόρμουλα σταδιακής αύξησης της χρέωσης σε βάθος χρόνων, την οποία είχαν δεχθεί οι δανειστές. Μέχρι σήμερα η νομοθετική ρύθμιση, η οποία μάλιστα περιλαμβάνεται στα «προαπαιτούμενα» της τρέχουσας αξιολόγησης, δεν έχει ανακοινωθεί.



ΠΗΓΗ:imerisia.gr